Jak szybko odzyskać swoją figurę po 9mc

Stan błogosławiony zwykle ma związek z przybraniem kilku dodatkowych kilogramów. Nie można jednak ukryć, że większość kobiet pragnęłoby tego uniknąć. Czy istnieją sposoby, aby szybko wrócić do swojej figury po ciąży? Poznaj kilka z nich.

O upragnioną sylwetkę dobrze zadbać już w trakcie ciąży. Oczywiście nie jest to najlepszy czas, aby męczyć się drakońską dietą. Organizm kobiety w ciąży potrzebuje nieco więcej kalorii niż zazwyczaj. Ograniczenie sztucznego pożywienia i słodyczy może jednak wpłynąć na wagę po porodzie. Plusem może być także umiarkowana aktywność fizyczna w ciąży, dostosowana do błogosławionego stanu. Pamiętaj jednak, żeby aktywność w ciąży zawsze skonsultować z ginekologiem. To położnik decyduje, czy nie ma przeciwwskazania do ruchu.

Najważniejszym sprzymierzeńcem młodej mamy w walce o upragnioną figurę są regularne przechadzki z wózkiem. Przyniosą one korzyści tak samo matce, jak dziecku. Obydwoje potrzebujecie świeżego powietrza. Zamiast chodzić wolnym krokiem, wybierz raczej energiczny marsz. Kilogramy po ciąży zaczną znikać w mgnieniu oka, w trakcie wykonywania tego codziennego obowiązku.

Kiedy minie sześć tygodni od porodu, a lekarz nie będzie widział żadnych problemów, można zdecydować się na rozmaite ćwiczenia gimnastyczne. Młode mamy kochają zumbę czy aerobik. Jednocześnie to doskonała okazja, by wyjść z domu. Nie martw się, jeśli podobne zajęcia nie są organizowane w twojej okolicy. Równie dobrze możesz ćwiczyć we własnym domu. Krótkie, ale intensywne treningi, na przykład crossfit, pomagają efektywnie odzyskać dawną sylwetkę. Jednocześnie, nie zajmują dużo czasu, którego zwykle brakuje świeżo upieczonym matkom.